Home Opleiding Wie zijn wij Soob Vacature Nieuws Contact Links

Hulpverlening bij rijangst

Bijscholing voor hulpverleningsdiensten

Verplichte nascholing Code 95

Opleidingen met baangarantie












communicatieve vaardigheden

 Communicatieve vaardigheden voor chauffeurs

Inleiding:

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. De vrachtwagenchauffeur is het visitekaartje van het bedrijf en heeft direct contact met de klanten.

 

Ook binnen het bedrijf zal een chauffeur goed moeten kunnen communiceren met leidinggevenden, collega’s en de planning. Dit is belangrijk voor de juiste afwikkeling van een vervoersopdracht en voor het bedrijf.

 

Het eerste contact door buitenstaanders met het transportbedrijf loopt vaak via de chauffeur. Van hem mag worden verwacht dat hij op een professionele wijze kan communiceren onder verschillende omstandigheden in verschillende situaties.

 

De beroepschauffeur communiceert dagelijks vele malen met klanten, collega's en onbekenden. Veelal communiceert hij op een manier die in de loop van de jaren is aangeleerd. De ervaringen zorgen ervoor dat hij communiceert op die manier zoals hij dat nu doet.

 

Als de laatste beslissende schakel in het contact tussen leverancier en klant niet honderd procent in orde is komt de relatie met de klant in gevaar. Het is niet zo, dat uw chauffeur op dit moment niet goed werkt, integendeel. Waar het om gaat is de kantjes even bij te slijpen. De puntjes op de i zetten! Daarvoor dient deze training communicatieve vaardigheden en klantgericht handelen. Met het oog op de toekomst, een gezonde toekomst in een gezond bedrijf.

 

Doelgroep:

Chauffeurs, bijrijders, transportplanners, expediteurs en loods- en expeditiepersoneel.

 

Doelstelling:

Het doel van deze praktijktraining is het trainen/bijscholen van al in de sector transport en logistiek werkzame chauffeurs. Het gaat erom dat zij in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding handelen ten opzichte van collega's, leidinggevenden en klanten.

 

Na deze trainingen hebben de deelnemers een betere kennis en inzicht in de wisselwerking tussen zichzelf en de opdrachtgever. Ze beschikken over vaardigheden om praktische situaties op een contactgerichte en klantvriendelijke manier op te lossen. Ook wordt het omgaan met stress een steeds belangrijker aspect in de uitvoering van het werk.

 

Waarde nascholing:

7 uur

 

Cursusdata:

 
In Company: in onderling overleg met opdrachtgever
 
Open inschrijving:
Kijk voor de actuele planning (zie button links van  de site)
of neem contact op met de cursusadministratie 030 - 604 17 14
 
 

Informatie:

De Richtlijn Vakbekwaamheid stelt dat chauffeurs hun vakbekwaamheid (het huidige chauffeursdiploma ) alleen behouden als zij gedurende 5 jaar 35 uur nascholing volgen.

Voor meer informatie met betrekking tot de Richtlijn Vakbekwaamheid, klik hier.

 

 

Cursusprijs: € 245.00  

 

 

Ook interessant/vervolgopleiding:

 

N16(1) Lading zekeren

 

N18(1) Digitale tachograaf

 

N27(1) Criminaliteitspreventie 
 

 

 

 

In Company training:
Neem voor een offerte op maat contact op met de cursusadministratie
030 - 604 17 14 of gebruik het online offerte aanvraagformulier aan de linkerzijde van de site.

 



A&R | Klachtenreglement | Privacyreglement | Sitemap | Copyright 2024 all right reserved | Webdesign & Online Marketing 123webidee