De touringcarchauffeur heeft een belangrijke en verantwoordelijke taak bij het begeleiden en verzorgen van verschillende soorten reizen. Het is dan ook heel belangrijk dat hij/zij sociaal vaardig is en goed kan omgaan met mensen. De chauffeur is het visitekaartje van het bedrijf. Men werkt zeer zelfstandig en is de tussenpersoon van bedrijf en touroperator/hotel.
De touringcarchauffeur is dus tevens reisleider en bereidt zijn reis voor aan de hand van de ritopdracht van diverse soorten reizen door heel Europa. Aan de hand daarvan maakt hij een route-tijdplanning. Hierbij houdt hij rekening met actuele weers- en verkeerssituaties, de groep gasten en het soort reis. Ook verzamelt hij ook toeristische informatie van de route en bestemming. Tot de reisvoorbereiding behoort tevens een preventieve controle van de touringcar, voorbereiding van catering en vermaak en het controleren van de benodigde reisbescheiden en documentatie.
Sociale Vaardigheden voor touringcarchauffeurs is één van de verplichte opleidingen van het keurmerk. De kandidaten worden opgeleid met als doel bewustwording van het eigen gedrag richting de verschillende passagiers welke zij vervoeren. Het maakt de cursist tevens meer bewust van de verwachtingen van de klant en leert zich beter in te leven in de situatie van de klant. Ook het inzicht in de achtergrond van het eigen gedrag en begrip voor het gedrag van de ander komt aan de orde.
De training is opgezet volgens de eisen en richtlijnen van de Stichting Opleidingen voor het Besloten Busvervoer (STAOBB). En is in principe bestemd voor chauffeurs die hun wettelijk verplichte rijbewijs D en chauffeursdiploma al behaald hebben. Maar is ook zeer geschikt voor overige medewerkers in de touringcarsector.
Doelstelling:
De algemene doelstellingen van deze training zijn:
• Voor ondernemers die prioriteit geven aan kwaliteit en willen beschikken over hooggekwalificeerd touringcarchauffeurs
• Voor touringcarchauffeurs die zich verder in hun beroep willen bekwamen, die meer willen weten over de fijne kneepjes van het vak en die hun positie op de arbeidsmarkt willen versterken
• Voor opdrachtgevers (o.a. overheden, zorgverzekeraars, en bedrijven) die kwaliteitseisen stellen aan een touringcaronderneming om verzekerd te zijn van servicegericht en efficiënt personenvervoer
Waarde nascholing:
7 uur
Cursusdata:
In Company: in onderling overleg met opdrachtgever
Open inschrijving:
Kijk voor de actuele planning (zie button links van de site)
of neem contact op met de cursusadministratie 030 - 604 17 14
Informatie:
Voor meer informatie met betrekking tot de Richtlijn Vakbekwaamheid, klik hier.
Voor meer informatie met betrekking tot de STAOBB, klik hier
Cursusprijs:
Aanmelden: