Inleiding:
Klantenzorg is van groot belang voor de toekomst van het bedrijf. Het correct afhandelen van klachten met name als deze betrekking hebben op het rijgedrag is belangrijk voor de veiligheid van passagiers en het imago van het bedrijf. Chauffeurs hebben veel contact met klanten en zijn vaak aanleiding voor klachten. Belangrijk is het daarom om uw chauffeurs te leren de klanten correct te benaderen.
Dat kan tijdens de twee dagen durende opleiding “Sociale Vaardigheden en omgaan met agressie”.
Naast de theorie wordt de cursist via voorbeelden uit de beroepspraktijk geconfronteerd met zijn eigen gedrag, worden er analyses uitgevoerd en adviezen gegeven. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van video-opnames en spelen professionele trainingsacteurs een belangrijke rol. Tevens wordt aandacht besteed aan het omgaan met mensen met een functiebeperking.
Cursusduur:
De cursus bestaat uit 4 dagdelen.
Groepsgrootte:
Max. 12 deelnemers.
Examen:
Het examen Sociale Vaardigheden voor de Taxichauffeur is een mondeling examen van 30 minuten. Wij adviseren u dit examen pas te doen als u minimaal 6 maanden werkervaring hebt. Omdat het belangrijk is dat u als taxichauffeur de Nederlandse taal beheerst, neemt CCV dit examen alleen in het Nederlands af
Opleidingslocaties:
Nieuwegein, Soesterberg, Capelle aan den IJssel.
Opleidingskosten:
Cursuskosten € 395,00 per persoon.
Examenkosten:
Examenkosten € 82,50 per persoon.
Ook interessant/vervolgopleiding:
Ondernemersopleiding Bus- en Taxibedrijf
Levensreddend handelen voor Taxichauffeurs